عيدي امام خميني در عيد نوروز
سيره علما و بزرگان در عيدنوروز
اولین مرحله: خواستگاری آمدن
خواستگاری آمدن طبیعی است. بعضیها ضمنی میگن بعضیها مستقیم و صراحتا
- زمان خواستگاری: مدیریت با شما باشد (مادر دختر)
جلسه اول فقط پدر و مادر باشند خواهر برادرها هم حتی لازم نیست باشند
گول گل و شیرینی نخورید
اجازه بدید ما برنامه را جور کنیم
سعی کنید زمان وقتی باشد که دختر دغدغه دیگری نداشته باشد
نحوه گفتنتان باید خیلی قشنگ باشد.
بعضی چیزها دیدنی است مثلا اگر گفتند دختر خانم چاق است يا نه بفرماييد بعضي چيزها ديدني است حالات خودتان تشريف آورديد ببينيد.
چهاردهمین جلسه سخنرانی آقای دکتر فلاح با موضوع سبک زندگی اسلامی در 25 فروردین سال 1394 در سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهرا ( سلام الله علیها ) تشکیل شد . ایشان از چرخ دنده های تربیت به پنجمین آن ها ( انعطاف پذیری ) اشاره کردند و ضمن بیان اینکه باید برای موفقیت چشم اندازی داشته باشیم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم متذکر شدند که این امر نباید منتهی به کمال گرایی و معیارهای سختگیرانه در انسان شود ، چرا که اکثر کمال گراها افسردگی را تجربه می کنند . ملاک های سختگیرانه ، اضطراب می آورد و کم کم تفکر وسواسی را در انسان نهادینه می کند و در صورت عدم موفقیت در کارها ، موجبات خشم را فراهم می کند . ایشان در ادامه به بیان چند راهکار برای تربیت فرزندانی انعطاف پذیر پرداختند : 1- هر کاری را که بچه ها در حد توان انجام دهند از آنها بپذیریم و تشویق کنیم . 2- اجازه دهیم بچه ها از کارشان لذت ببرند . لذت بردن از کار را فدای درست انجام دادن کار نکنیم . 3- گاهی اوقات ، برای مدتی قانون ها را برداریم . پایان جلسه ساعت 8:30 بود .
به منظور بهبود فرآیند یادگیری ،روش های متعددی بیان شده اند. برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با این روش ها به طور اجمالی به بررسی یک روش موثر به نام روش پس ختام می پردازیم.
روش پس ختام:
این روش شامل ۶ مرحله وکلمه ی پس ختام از حروف اول این مراحل تشکیل شده که عبارتند از :
۱-پیش خوانی:
به معنای اجمالی به منظور دریافت کلیات موضوع و سازمان دهی کلی مطلب است . در این روش، خواننده قبل از خواندن دقیق، کل مطلب را مرور و بررسی می کند.
۲- سوال کردن:
برای هر قسمت از کتاب یا هر فصلی که مطالعه میشود ،میتوان پرسش هائی مطرح کرد و با مطالعه ی بیشتر به آن ها پاسخ داد . سوال ها را با کلمات چگونه ، چه کسی چرا ، چه چیز وغیره باید مطرح کرد.
۳ـ خواندن:
در این مرحله، کل متن یا کتاب مطالعه می شود و به پرسش های مطرح شده پاسخ داده می شود. سرعت خواندن باید با سادگی یا پیچیدگی متن تناسب داشته باشد.
۴ـ تفکر:
اندیشیدن در مورد موضوع مطالعه به آن معنا می دهد و به یاد سپاری آن کمک می کند. به منظور یادگیری بهتر مطالب، از پیش آموخته شده ارتباط داده، نکات اصلی وفرعی را شناسایی کرده وبه یکدیگر پیوند داده و تناقضات موجود در متن را حل کرد. با توجه به آنچه که گفته شد، مهمترین اصل زیربنای تفکر در جریان مطالعه، بسط معنایی است. یعنی شاخ و برگ دادن به مطالب آموخته شده و ایجاد ارتباط بین آنها و آموخته های قبلی که می تواند به یاد سپاری مطالب کمک کند.
۵ـ از حفظ گفتن:
پس از مطالعه هر قسمت، باید مطالب آن توسط خواننده به زبان ساده بازگو شود. این بازگویی مطالب، معلوم می کند که کدام قسمت ها به خوبی یاد گرفته نشده و باید مجدداُ مطالعه شود.
۶ـ مرور کردن:
پس از اتمام مطالعه یک کتاب یا مطالب درسی به منظور جلوگیری از فراموشی مطالب باید کل مطلب مرور شود. بهترین راه مرور کردن این است که بدون مراجعه به متن اصلی به پرسش های مطرح شده پاسخ داده شود. در صورتی که خواندن متن، نتواند به پرسش ها پاسخ دهد، لازم است به متن اصلی مراجعه کرده و مجدداُ اقدام به مطالعه قسمت فراموش شده نمایید. پژوهش های مختلفی که در رابطه با تاثیر روش پس ختام در افزایش پیشرفت تحصیلی و بالا بردن کیفیت یادگیری دانش آموزان و دانشجویان انجام شده نشان داده اند که این روش تاثیر زیادی دارد.
پيامبر اکرم (صلى الله عليه و آله و سلم) يك روز بعد از عروسى حضرت زهرا (سلام الله علیها) به خانه ی ایشان رفتند.
از حضرت على عليه السلام پرسيد: على جان همسرت را چگونه يافتى؟
فرمود:
«نِعْمَ الْعَوْن عَلى طاعَةِ اللَّهِ.»
؛ (او بهترين ياور در اطاعت خداوند است.)[1]
آشنایی با برخی مهارت های همسر داری
اگر در زندگی زناشویی این ۴۰ گزینه را انجام دهید مطمئن باشید که شما بهترین همسر دنیا خواهید بود