تشکیل دوره مخاطب شناسی و تکنیک های تبلیغ در دانشگاه
این دوره که به مدت سه روز ، صبح و عصر در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و جمعه ، 30 مهر ماه و اول و دوم آبان ماه سال 93 در سالن اجتماعات شهید صدوقی مدرسه الزهرا ( سلام الله علیها ) با حضور جمعی از طلاب همه مدارس علمیه استان با هدف ایجاد و پرورش مهارتهای مخاطب شناسی تشکیل شده بود مورد استقبال آنان قرار گرفت .
سخنران این جلسات ، سرکار خانم منظری بودند که به دعوت مرکز مدیریت استانی حوزه های علمیه خواهران یزد ، از قم تشریف آورده بودند .
ایشان ایجاد انگیزه ، تحریک احساسات و اقناع مخاطب را از نکته های تاثیر گزار در سخنرانی برشمردند و با اشاره به نیازسنجی مخاطبان و کارساز نبودن بیان مستقیم مباحث در همه مواقع ، به بیان روشهای ایجاد انگیزه در بین مخاطبان پرداختند و ضمن تقسیم این روشها به روشهای ابهام و غیر ابهام ، خاطر نشان کردند : اگر بحث ، مخاطب گریز و تکراری باشد ، بیشتر از روش ابهام استفاده می شود . در این روش ، در چند دقیقه ابتدایی برای جذب مخاطب ، فقط موضوع پنهان است اما محتوا در همان چند دقیقه پنهان نیست . اما اگر مخاطب کنجکاو نیست و حوصله زیاد ندارد از روش غیر ابهام استفاده می شود . هریک از این دو روش نیز اقسامی دارد که به تفصیل بیان شد .
ایشان پس از بیان چگونگی تحریک احساسات در قالب داستانهای مختلف به روشهای اقناع مخاطب یعنی تمثیل و تشبیه ، نقد و بررسی ، مقایسه و آمار پرداختند .
چند نفر از طلاب نیز ضمن بیان مطالب در این 3 روز ، به صورت کارگاهی به ارائه سخنرانی با روشهای مختلف پرداختند و استاد محترم امتیازات و نقصهای آنان را متذکر شدند .
در پایان جلسات ، فرمهای نظرخواهی بین طلاب توزیع شد تا نظرات و پیشنهادات خود را در مورد سلسله مباحث ارائه دهند .
ختم جلسات ساعت 15 روز جمعه دوم آبان ماه 93 بود .